• Poniedziałek, 16 grudnia 2019r.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka

Profesjonalne wizytówki

Profesjonalnie wykonana wizytówka powinna być skuteczna. Przyjrzyjmy się, jakie powinna mieć cechy, w sposób szczególny uwzględniając wizytówki w branży kreatywnej. Poświęcimy uwagę poszczególnym elementom i ich znaczeniu dla potencjalnego klienta. Podzielę się także z Wami moimi najnowszymi projektami wizytówek, pokażę aktualne trendy oraz mnóstwo inspiracji. I wierzę, że uda mi się zainspirować Was do stworzenia własnej.

Jakie są cechy profesjonalnej wizytówki? Otóż powinna ona:

1. Zapadać w pamięć

Pamiętaj o elementach na tyle charakterystycznych i niebanalnych, że natychmiast Cię wyróżnią.

2. Zapraszać do kontaktu

Podstawą jest czytelny i nieprzekombinowany design. To zupełnie jak z ludźmi - ci ładni mają łatwiej.

3. Odznaczać się wysoką jakością

Zasada jest prosta: mały kawałek papieru musi odzwierciedlić Ciebie i Twoją firmę. Na to, jak inni będą Cię postrzegać ma wpływ również Twoja wizytówka. Daruj więc sobie Vistaprint i również w tym zakresie... ZAINWESTUJ.

4. Być niepowtarzalna

Po co Ci konkurencja? To Ty nią bądź!

5. Eksponować Twoje mocne strony

Jeśli zajmujesz się grafiką możesz zadbać o niebanalne logo, jakieś nietypowe rozmieszczenie elementów. Jeśli jesteś tłumaczem możesz wymyślić jakiś zabawny slogan, grę słów. A jeśli jesteś cukiernikiem co sądzisz o wizytówce - mufince?

6. Wyglądać na drogą

Dajmy spokój cienkim matowym papierom na jakich w szkole rysują dzieci.

Projekt wizytówki

7. Być w 100% profesjonalna

To tylko 9 x 5 cm, umieść na niej tylko informacje naprawdę potrzebne. Skoro zawsze dojeżdżasz do klienta, to po co mu Twój adres? Zajmie tylko miejsce i może odwrócić uwagę od czegoś ważniejszego.

8. Być nośnikiem konkretnych informacji: kim jesteś i jaki jesteś

To oczywiste, że nie skorzystam z usług copywritera, którego wizytówka zawiera błędy i nie pójdę do fotografa, jeśli na odwrocie znajduje się nieostre zdjęcie. Więc to jest coś najlepszego, co chcecie pokazać innym? Dzięki, postoję!

9. Mieć dobrze dobraną czcionkę - wyraźną i czytelną

Zupełnie jak w przypadku blogów czy artykułów prasowych - jeśli coś nie jest wyraźne to tego nie zauważymy. Proste! Pamiętaj więc, żeby na wizytówce nie znalazły się więcej niż dwa duże fronty.

10. Mieć przemyślany layout

Najpierw zastanów się, co dokładnie oferujesz i dlaczego wręczasz wizytówkę a dopiero do tych informacji dostosuj resztę. Niektórzy za najważniejsze uznają swoje nazwisko, inni kolor, jeszcze inni logo. Pamiętaj o odpowiedniej ekspozycji najistotniejszych elementów.

Przykładowo, wizytówka fotografa zaprojektowana profesjonalnie powinna:

Być dwustronna:

Na stronie A: logo i pozostałe informacje
Na stronie B: zdjęcia. Bo dlaczego nie miałaby być małym portfolio? Pokaż światu swój produkt! Dobrym pomysłem może być również utworzenie kilku wzorów wizytówek, gdzie strona A będzie zawsze identyczna, a na odwrocie znajdzie się kilka(naście) dobrych zdjęć. Można sobie wyobrazić minę potencjalnego klienta, gdy wyłożycie dziesięć różnych wizytówek z których wybierze sobie tę, która trafi do jego portfela:)

Być kreatywna i nieszablonowa

Dzięki małemu kawałkowi papieru zwracasz uwagę ludzi na swoje umiejętności i produkty. Czy przyszła Para Młoda może liczyć na kreatywną sesję fotograficzną, jeśli Twoja wizytówka ma logo aparatem z painta i gigantyczny napis “Foto - Janusz”? Fotografia jest bez wątpienia ważnym elementem branży kreatywnej. Błagam, nie psuj rynku!

Być dobrze dobrana do wizerunku firmy. Logo, kolorystyka, czcionka - wszystko musi być spójne. Skoro są dograne strona internetowa, logo na fejsie i ulotki to dlaczego nie wizytówka. Tak to działa!

Share :

Może Cię zainteresować