• Poniedziałek, 16 grudnia 2019r.

Ulotki reklamowe

Produkcja ulotek reklamowych

Jak korzystać z ulotek reklamowych aby zdobyć klientów?

Z ulotkami reklamowymi spotykamy się prawie każdego dnia. Możemy je znaleźć w skrzynce pocztowej, w gazecie czy za wycieraczką samochodową. Są  one tak powszechne, że wyrzucamy je bez większego namysłu. Czy warto zatem korzystać z ulotek w celu promocji własnych produktów oraz usług? 

Ulotka jest znakomitym sposobem dla lokalnych firm, który gwarantuje im dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Przy bardzo małych kosztach możemy poinformować duże grono odbiorców o rozpoczęciu działalności, promocjach czy asortymencie firmy.

Czy ulotki reklamowe są skuteczne?

Wielu ludzi sądzi, że w dobie internetu ulotki czy plakaty nie mają żadnych racji bytu, a ich skuteczność jest bardzo małą. Ten mit jest szerzony przez osoby, korzystające z tej formy promocji w sposób nieprzemyślany. Poprzez zalanie całego osiedla ulotkami z ofertą maszyn przemysłowych nie osiągniemy spektakularnego sukcesu. 

Reklama z wykorzystaniem ulotek musi być skierowana wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą naszej firmy. Najlepiej zaprojektowana ulotka na nic się nie przyda jeżeli wręczymy ją osobom, które nie są naszymi docelowymi odbiorcami. Jaki jest  więc sens wręczania oferty kredytowej nastolatkom albo ulotki gabinetu kosmetycznego dla psów na osiedlu zamieszkanym przez studentów? Wg badań prowadzonych przez agencje marketingowe, w takich sytuacjach możemy liczyć na odzew w wysokości 5 promili. Oznacza to, iż na każde 10 000 ulotek uzyskamy mniej więcej 50 zainteresowanych. Natomiast w przypadku odpowiednio dobranej grupy odbiorców możemy liczyć na 3-5% klientów.

Profesjonalna ulotka

Jak można zmierzyć skuteczność ulotek?

Istnieje kilka sposobów na zmierzenie skuteczności kampanii ulotkowej. Jednym z nich jest zawarcie na ulotce informacji: „z tą ulotką 15% taniej!”. Inny sposób to umieszczenie na niej specjalnie przygotowanego numeru telefonu lub adresu email. Zawsze można też zapytać klientów o sposób w jaki dowiedzieli się o firmie.

Jak wygląd powinna mieć ulotka reklamowa?

Najważniejszym zadaniem ulotki jest przyciągnąć oraz zatrzymać uwagę odbiorcy na tyle, by zdążył zapoznać się z jej głównym przekazem. Wiąże się to z tym, iż ulotka musi być elegancko i profesjonalnie zaprojektowana, czyli krótko mówiąc ładna.

Jednak nawet najpiękniejsza i najbardziej oryginalna ulotka nie przyda się na nic, jeżeli nie okaże się ona przydatna dla odbiorcy. Dlatego też powinniśmy zaoferować mu jakąś korzyść. Przykładem może być rabat na pierwsze zakupy, czasowa zniżka na cały asortyment albo obietnica darmowych próbek w miejscu sprzedaży. Rzeczą oczywistą jest, że na ulotce koniecznie powinniśmy umieścić dane adresowe i kontaktowe firmy oraz jej stronę internetową. Nie możemy także zapomnieć o godzinach otwarcia. 

Czy ulotka reklamowa się opłaca?

Jest to zależne od specyfiki danej branży. Przykładowo: prowadzimy pizzerię. Na druk oraz dystrybucję 10 000 ulotek wydajemy 1500 zł. Celem uzyskania zwrotu z tej inwestycji (przy założeniu, że średnie zamówienie wynosi 20 zł) musimy zdobyć w ten sposób aż 75 klientów! Natomiast jeśli oferujemy produkty albo usługi o wartości kilku tysięcy złotych to potrzebujemy tylko jednego pozyskanego klienta, aby zwróciło się nam całe przedsięwzięcie.

Share :

Może Cię zainteresować