• 30 czerwca 2022

6 sposobów na maksymalne wykorzystanie strategii handlu społecznościowego

Marki coraz częściej zwiększają swój zasięg i sprzedają swoje produkty i usługi tam, gdzie przebywają ich konsumenci: w mediach społecznościowych. Oczekuje się, że sprzedaż online wzrośnie nawet o 22%, a platformy internetowe nadal będą ulubionym miejscem zakupów. Posiadanie strategii social commerce jest kluczowe dla Twojego sukcesu marketingowego. Strategia social commerce jest dobrze zaplanowana i wykorzystuje odpowiednie narzędzia, które pomogą Ci sprzedawać Twoje produkty i usługi na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, a nawet Pinterest. Zastosowanie odpowiedniej strategii i taktyki zapewni Ci większą widoczność marki i zwiększy sprzedaż.

1. Określ właściwe media społecznościowe

Należy dowiedzieć się, które kanały mediów społecznościowych będą pasować do naszych produktów i usług. Na przykład dzieła sztuki, dekoracje ślubne czy moda najlepiej sprawdzą się na platformach wizualnych, takich jak Instagram czy Pinterest. Z kolei produkty techniczne i gadżety lepiej sprawdzą się na Facebooku lub Twitterze. Na przykład marka Nike wykorzystuje Instagram do publikowania wysokiej jakości zdjęć sportowców w akcji oraz stosuje filtry i hashtagi, aby zwiększyć świadomość marki. Korzystaj z platform, na których Twoi odbiorcy spędzają najwięcej czasu.

Related post: Media społecznościowe a osobowość Twojej firmy

2. Doświadczenie w obsłudze klienta

Około 67% klientów szuka obsługi klienta poprzez platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook czy Twitter. Jeśli oferujesz niezaprzeczalnie doskonałe doświadczenie w obsłudze klienta na platformach społecznościowych, zyskujesz więcej lojalnych zwolenników i przyciągasz nowych klientów. Konsumenci wydają więcej na marki, z którymi kontaktują się za pośrednictwem mediów społecznościowych, co jest doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży.

3. Dostarczaj wysokiej jakości treści

Dostarczaj swoim odbiorcom istotnych i pomocnych informacji. Udostępnianie przydatnych postów, które mogą się spodobać odbiorcom, to doskonały sposób na zaangażowanie ich i stworzenie lojalnych fanów. Na przykład, Sony aktywnie dzieli się na Twitterze treściami o nowych grach Playstation i materiałami filmowymi o grach, a Coca-Cola dzieli się na Facebooku treściami o aktualnych wydarzeniach, dzięki czemu ich klienci są zaangażowani w cały proces zakupu.

4. Kontakt z influencerami

Zidentyfikuj influencerów w swojej branży i nawiąż z nimi kontakt. Angażowanie influencerów w mediach społecznościowych jest korzystne dla wiarygodności Twojej marki. Wzmianka od influencera sprawi, że ludzie zaczną ufać Twojej marce, a Ty możesz pozyskać lojalną publiczność influencera, co może prowadzić do większej liczby konwersji i wyższej sprzedaży.

Related post: Jak przeprowadzić kampanię z influencerami?

5. Wykorzystaj analitykę

Analityka mediów społecznościowych dostarczy Ci przydatnych informacji i pozwoli określić, czy Twoja strategia social commerce działa, czy wymaga korekty. Dowiesz się, które treści bardziej angażują Twoich klientów i zidentyfikujesz treści, które należy usunąć, jeśli nie są skuteczne. Informacje te można uzyskać na podstawie liczby polubień, udostępnień, a nawet komentarzy, które otrzymuje dany post. Metryki dotyczące zachowań klientów są również ważne dla zrozumienia ich podróży, nawet jeśli mierzysz sprzedaż.

6. Bezproblemowa kasa

Bezproblemowe dokonywanie zakupów na platformie mediów społecznościowych jest bardzo ważne. Ograniczenie liczby kroków, które klienci muszą wykonać, aby dokonać zakupu, pomoże zwiększyć sprzedaż. Kiedy klienci widzą produkt, który im się podoba, chcą dokonać szybkiego zakupu i wrócić do swojego newsfeedu. Umożliwienie im tego zachęci ich do dokonania zakupu i ponownego zakupu Twoich produktów w przyszłości. Zintegrowanie funkcji takich jak Amazon Pay pomoże Ci wyeliminować wiele kroków związanych z zakupami i zaoferować klientom bezproblemowy proces zakupu.

Wnioski

Posiadanie właściwej strategii social commerce pozwoli Ci odnieść sukces w Twoich kampaniach w mediach społecznościowych. Media społecznościowe to potężne miejsce, w którym możesz zwiększyć zasięg swojej marki i nawiązać kontakt z odbiorcami. Jest to mile widziany dodatek do ogólnej strategii marketingowej, a z właściwą strategią będziesz na dobrej drodze do sukcesu. W firmie Ironmark możemy pomóc Twojej marce osiągnąć nowe szczyty dzięki marketingowi w mediach społecznościowych. Skontaktuj się z nami już dziś.

Share :

Może Cię zainteresować