• Poniedziałek, 16 grudnia 2019r.

Jak zaprojektować intrygujące wizytówki?

Cechy wizytówki

Wizytówki to niewielkie, niedrogie, ale efektowne narzędzie marketingowe. Jak jednak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana wizytówka?

Kto wizytówki będzie używać?

- kto ją otrzyma - jeśli wizytówka jest narzędziem marketingowym warto zaznaczyć dlaczego warto skontaktować się z daną osobą,

- co ma zrobić odbiorca wizytówki - wejście na stronę www. itd.

- w jakich warunkach wizytówka będzie wykorzystywana - powinna być ona zawsze łatwa do znalezienia i odczytana, nawet w nocy; obecnie coraz popularniejsze są np. wizytówki magnetyczne,

- czym się powinna wyróżniać - wizytówka musi być niezapomniana, ale nie dziwna, bo wówczas może zostać źle odebrana; na przykład adwokat nie powinien mieć kolorowej wizytówki itd.

Kluczowe znaczenie ma również rozmiar wizytówki. Stawiając na klasyczny rozmiar można mieć pewność, że zmieści się on w każdym wizytowniku. Wprawdzie popularne od jakiegoś czasu są rozmiary niestandardowe, ale z drugiej strony sprawiają one sporo problemów podczas przechowywania.

Należy wybrać także metodę druku. Tutaj łatwo niestety o błąd. Warto korzystać w tym przypadku z gotowych szablonów.

Wydruk wizytówek

Sporo uwagi należy poświęcić temu, co na wizytówce ma się znaleźć. Jeśli jej celem jest przede wszystkim dostarczenie danych informacji  na temat firmy, warto postawić tylko na podstawowe dane. Podstawowe dane są ważne, ale dzisiaj form kontaktu jest bardzo dużo. Niekiedy trudno jest je wszystkie umieścić na wizytówce. Kluczem do sukcesu jest wybranie tych najważniejszych.

Czy na wizytówce musi obowiązkowo znaleźć się adres firmy?

Na pewno na niej umieścić logo, które same w sobie dużo mówi o danej firmie. Stanowi jej podstawowy element identyfikacyjny. Z drugiej strony jeśli logo jest literowe zajmuje sporo miejsca, które można poświęcić na inne elementy np. dane kontaktowe czy krótkie hasło. Na pewno nigdy nie sprawdzają się proste logo wykonane z clipartów. Prezentują się one mało profesjonalnie.

Sprawdź ofertę wizytówek w drukarni internetowej lobos.promo >>

Design każdej wizytówki powinien być taki, aby łatwo można było ją odróżnić od konkurencji. w takiej sytuacji odbiorca od razu będzie wiedział z jaką firmą ma do czynienia. Wizytówka musi być zawsze przejrzysta i czytelna. Można zadrukować obie jej strony. Pozostawianie jednej strony pustej to w zasadzie marnowanie cennej w tym przypadku przestrzeni.

W przypadku wizytówek ogromne znaczenie ma kolorystyka. Większość wizytówek drukuje się na białym papierze za pomocą czarnego tuszu. Kolorowe elementy dodają całości charakteru. Psychologowie podkreślają, że kolory ciepłe - czerwień, pomarańcz czy żółć wywołują siłę, pasję. Kolory chłodne z kolei (niebieski, zielony) oznaczają pieniądze, bogactwo, siłę, nowe życie i wrażliwość. Warto zdawać sobie z tego sprawę.

Przed ostatecznym zleceniem druku dobrze jest sprawdzić czy wszystko jest tak jak należy i nie ma błędów w projekcie. Drukarnia nigdy nie ponosi odpowiedzialności za literówki. Tutaj warto wiedzieć, że większe zamówienia są zawsze bardziej opłacalne. Zresztą wizytówki nigdy się nie zmarnują - warto je rozdawać. 

Share :

Może Cię zainteresować