• 15 sierpnia 2022

Potęga połączenia zespołów marketingu i sprzedaży

Z natury rzeczy ludzie zajmujący się sprzedażą i marketingiem są jak olej i woda. Sprzedawcy potrafią szybko mówić, płyną z prądem i są gotowi na każdą niespodziankę. Marketingowcy są mierzalni, kierują się procesami i opierają się na twardych danych, aby podejmować świadome decyzje. Zatem, zgodnie z zamysłem matki natury, te dwie funkcje nie powinny się ze sobą dogadywać.

Jednak w przypadku firm, które celowo pracują nad połączeniem tych dwóch odpychających sił, rezultaty mogą być bardzo skuteczne. Według Marketo, połączenie obu działów może pomóc w wygenerowaniu 209% więcej przychodów z marketingu. Kiedy oba zespoły pracują razem, mogą połączyć swoją wiedzę i doświadczenie, dążyć do osiągnięcia tych samych celów i poprawić wyniki finansowe. Co więcej, firmy, które łączą swoje zespoły sprzedaży i marketingu, osiągają lepsze wyniki niż ich konkurenci - pamiętasz, jak działa matka natura?

Ok, brzmi nieźle. Ale w jaki sposób możemy zrównać te konkurujące ze sobą siły, które mają tyle animozji, a jednocześnie tak duży potencjał? Przyjrzyjmy się kilku strategiom dopasowania sprzedaży i marketingu, które możesz zastosować.

Odtwórz drogę klienta

Zespoły marketingu i sprzedaży często inaczej definiują drogę klienta. Kiedy połączysz działania sprzedażowe i marketingowe, musisz wyrzucić te podróże przez okno i zacząć od nowa od podróży klienta, co do której oba zespoły będą zgodne. Następnie zespoły mogą wspólnie śledzić przebieg podróży oraz odkrywać i eliminować ewentualne punkty tarcia. Wykorzystaj technologię, taką jak CRM, do zdefiniowania i śledzenia podróży klienta.

Related Post: 90 sekund o sprzedaży i marketingu

Zdefiniuj idealnego lidera

Brak wysokiej jakości leadów to problem, z którym borykają się wszyscy handlowcy. Możesz rozwiązać ten problem, zlecając zespołom sprzedaży i marketingu zdefiniowanie idealnego potencjalnego klienta. Pomoże to zespołowi marketingowemu lepiej kwalifikować potencjalnych kandydatów przed przekazaniem ich do zespołu sprzedaży. Wtedy zespołowi sprzedaży będzie znacznie łatwiej zamknąć transakcję. Twój zespół sprzedaży będzie miał wiele informacji na temat tego, co składa się na wysokiej jakości lead, ale nie lekceważ danych, które może dostarczyć zespół marketingu. Kiedy przeanalizujesz oba te elementy, łatwiej będzie Ci generować wysokiej jakości leady.

RELATED POST: 12 szablonów e-maili sprzedażowych, których koniecznie potrzebujesz

Stwórz Buyer Personas w oparciu o idealnego klienta

Kiedy już wiesz, kim jest Twój idealny lead, nadszedł czas na opracowanie buyer personas. Leady przynoszą korzyści zespołowi sprzedaży, podczas gdy persony przynoszą korzyści głównie zespołowi marketingu. Jednak kiedy połączysz te dwa elementy, wszyscy na tym zyskują. Ponieważ handlowcy mają praktyczne doświadczenie z ludźmi, których obsługują, mogą dostarczyć cennych informacji do opracowania personaliów nabywców. To, w połączeniu z danymi marketingowymi, pomoże zespołom stworzyć persony, które przyniosą korzyści marketerom.

RELATED POST: Przewodnik producenta: Tworzenie pierwszej persony nabywcy

Zastosuj podejście marketingowe (Marketing-First Approach)

Gdy zespoły sprzedaży i marketingu działają oddzielnie, wykonują zadania, nie myśląc o drugiej stronie. Handlowcy spędzają całe dnie na zimnych rozmowach telefonicznych i wysyłaniu e-maili do jednej grupy potencjalnych klientów, podczas gdy zespół marketingu zajmuje się zupełnie inną grupą. To nie ma żadnego sensu. Kiedy już zestroisz zespoły, przyjmij podejście "marketing-first". Niech zespół marketingowy dociera do potencjalnych klientów i rozgrzewa ich. Następnie mogą oni przekazać pielęgnowane leady zespołowi sprzedaży, aby ten zamknął transakcję. To znacznie poprawi Twoje wskaźniki konwersji.

Zaproś zespół sprzedaży do udziału w tworzeniu treści

Tworzenie treści jest zazwyczaj pozostawione zespołowi marketingowemu, ale Twój zespół sprzedaży ma wiele do zaoferowania w tym zakresie. Ponieważ zespół sprzedaży pracuje z potencjalnymi klientami, może testować pomysły. Zespół może pytać potencjalnych klientów, czy coś ich interesuje. Mogą również zgłaszać pomysły, które ich zdaniem spodobają się potencjalnym klientom. Daj im miejsce przy stole, aby Twój zespół marketingu mógł tworzyć skuteczne treści.

Nie zmarnuj szansy na poprawę sprzedaży

Zamiast pozwalać zespołom ds. marketingu i sprzedaży funkcjonować niezależnie, postaw sobie za cel ich wzajemne dopasowanie. Wkrótce po dostosowaniu powinieneś zauważyć wzrost wszystkich wskaźników sprzedaży. Na początku oba zespoły mogą się wzdrygać na myśl o wspólnej pracy, ale nie minie wiele czasu, zanim zdadzą sobie sprawę, że jest to najlepsza strategia pozwalająca osiągnąć i przekroczyć cele sprzedażowe. Zacznij od zorganizowania spotkania, na którym omówiony zostanie plan, a następnie wprowadzony w życie. Przeanalizuj wskaźniki, a przekonasz się, że jest to klucz do poprawy sprzedaży we wszystkich obszarach.

Aby uzyskać pomoc w projektach dotyczących zarówno sprzedaży, jak i marketingu, należy skontaktować się z zespołem Ironmark. Nasi eksperci łączą umiejętności w zakresie sprzedaży i marketingu, aby pomóc naszym klientom w realizacji szerokiej gamy projektów, i nie możemy się doczekać współpracy z Tobą.

Share :

Może Cię zainteresować