• 30 czerwca 2022

Konfigurowanie druku danych zmiennych w celu uzyskania doskonałej personalizacji

Jeśli chodzi o druk, projektowanie i dane firmowe, spójność i personalizacja są kluczowe. Wyobraź sobie, że otrzymujesz na święta dwie kartki od dwóch różnych firm. Pierwsza z nich to kartka z Twoim imieniem i nazwiskiem oraz bardzo miłym komentarzem, natomiast druga to ogólna kartka wysłana do każdej osoby związanej z tą firmą. Która kartka sprawiła, że poczułeś się wyjątkowy jako konsument?

W tym miejscu do gry wchodzi druk zmiennych danych (VDP). Dzięki VDP możesz pożegnać się z kartami generycznymi, zachowując najważniejsze elementy swoich projektów w niezmienionej formie. Przyjrzyjmy się, czym jest VDP i jak go skonfigurować, aby spersonalizować własne projekty druku. To właśnie jest przyszłość druku.

Co to jest druk zmiennych danych (VDP)?

Omówiliśmy już wcześniej, czym jest druk zmiennych danych, a definicja jest prosta. Druk danych zmiennych to "technika druku cyfrowego, która zmienia pewne elementy, takie jak tekst, grafika, obrazy itp. przy każdym wydruku". Jeśli Twoja firma wykorzystuje lub wysyła drukowane materiały marketingowe, powinieneś rozważyć zastosowanie druku zmiennych danych - czasami określanego jako obrazowanie zmienne lub druk zmiennych informacji".

Teraz, gdy już wiesz, jak druk zmiennych danych może być wykorzystywany w biznesowych projektach drukarskich, omówmy sposób jego konfiguracji i personalizacji.

Jak skonfigurować druk zmiennych danych

Chociaż druk zmiennych danych jest często postrzegany jako bardziej wszechstronna wersja szablonu projektu, aspekty konfiguracji i personalizacji są zupełnie inne.

Kluczem do skonfigurowania VDP jest zebranie danych, stworzenie projektu, określenie elementów, spersonalizowanie treści i przekazanie informacji dostawcy w celu wykorzystania ich w przyszłości. Po wykonaniu tych czynności można cieszyć się cudami VDP.

1. Zbierz swoje dane

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić przy tworzeniu VDP, jest zebranie danych. Kluczem jest określenie pożądanego celu dla projektu drukowania. Na przykład, jeśli Twoja firma chce wysłać kartki z podziękowaniami do byłych klientów, będziesz chciał zebrać informacje o nich i ewentualnie dodać do nich także dane osobowe, takie jak usługa lub produkt, który kupili od Ciebie.

Ponieważ superpersonalizowane materiały drukowane zwiększają zaangażowanie, ta taktyka zachęci klientów do powrotu. Dane te przydadzą się również w innych projektach VDP w przyszłości, co oznacza, że gromadzenie danych jest świetnym sposobem na realizację wielu kampanii VDP.

Po określeniu celu i zebraniu danych należy stworzyć projekt na podstawie tych danych i określić zmienne elementy, które mają być personalizowane na każdym wydruku.

2. Tworzenie projektu i określanie elementów zmiennych

Tworząc projekt VDP, należy najpierw skupić się na elementach statycznych, takich jak zdjęcia, kolory, logo i podstawowe informacje. Będą one stanowiły podstawę projektu i pozwolą na łatwiejsze wprowadzenie danych i personalizacji.

Aby to zrobić, zastanów się, jaki jest cel wydruku. Czy chcesz podziękować klientom za ich zakupy? Czy chcesz ich powitać na wybranym wydarzeniu? Czy po prostu wysyłasz aktualne informacje o firmie, czy też chcesz wykorzystać zebrane dane, aby jak najlepiej dotrzeć do nowych klientów?

Po określeniu celu należy utworzyć statyczne elementy projektu, a następnie określić, które aspekty gotowego projektu będą elementami zmiennymi. Wybór elementów zmiennych może być również uzależniony od tego, jak bardzo spersonalizowane mają być te elementy.

Na przykład, podstawowa opcja VDP polega na zmianie adresu i pozdrowień na każdym wydruku. Bardziej rozbudowana wersja VDP wykorzystuje bardziej wszechstronne dane do personalizacji takich elementów, jak zainteresowania, zakupy czy szczegóły dotyczące rodziny. Po określeniu, które elementy projektu mają zostać spersonalizowane, wystarczy dodać dane i odpowiednio je spersonalizować.

3. Personalizuj odpowiednio, aby nawiązać do projektu

Jeśli chodzi o personalizację, liczby nie kłamią: konsumenci uwielbiają spersonalizowane treści, które pokazują, że firma nie wysłała im czegoś na podstawie szablonu. W rzeczywistości, według raportu PODi Reports, "średni wskaźnik odpowiedzi na spersonalizowane materiały marketingowe jest o ponad 300% wyższy niż wskaźnik odpowiedzi na niespersonalizowane materiały pocztowe".

Dane, które zebrałeś i projekt, który stworzyłeś, są ważne w określeniu, jak bardzo spersonalizowany chcesz być. Na przykład, niektóre firmy mogą skorzystać z prostej personalizacji intro wydruku, np. dodając imię i nazwisko osoby oraz mniej formalne pozdrowienie.

Jednak inne mogą chcieć jeszcze bardziej pogłębić swoją ofertę. To właśnie tutaj personalizacja może nabrać prawdziwego kształtu i stworzyć unikalne materiały drukowane, które przemówią do klientów i potencjalnych nabywców. Dwa dobre przykłady to druki związane z utrzymaniem klienta oraz druki związane z marketingiem edukacyjnym.

Jeśli chodzi o materiały związane z utrzymaniem klienta, możesz zdecydować się na zestawienie jego osobistych danych biznesowych, informacji o rodzinie, dat urodzin i listy produktów, które kupił w przeszłości. Dzięki temu, ponieważ materiały VDP można edytować w dowolny sposób, można stworzyć materiał drukowany, który wykorzystuje wszystkie powyższe informacje i poleca inny produkt, który z pewnością spodoba się klientom, biorąc pod uwagę to, co kupowali w przeszłości. PURL, czyli spersonalizowane adresy URL, można wykorzystać do spersonalizowania materiałów drukowanych dla poszczególnych klientów i umożliwienia śledzenia ich w Internecie.

Podobnie, tworząc spersonalizowany materiał marketingowy, można przeanalizować grupę docelową, określić kluczowe czynniki, które można wykorzystać, takie jak zainteresowania i zwyczaje zakupowe, a następnie wykorzystać je do spersonalizowania materiału. Możesz rozpocząć akcję marketingową od przyjaznego powitania, przejść do omówienia hobby, polecić produkty, które pasują do ich zwyczajów zakupowych, a następnie zakończyć równie przyjaznym i spersonalizowanym wezwaniem do działania.

Po zebraniu spersonalizowanych aspektów, ostatnim krokiem jest przekazanie tych informacji sprzedawcy, aby mógł je odpowiednio wykorzystać.

Powiązane: Korzystanie z personalizacji bez bycia strasznym

4. Przekaż te informacje dostawcy

Mając wszystkie elementy na miejscu, nadszedł czas, aby dostarczyć spersonalizowane elementy do druku dostawcy w celu ich stworzenia i dystrybucji. Może to być tak proste, jak przekazanie im danych, projektu i głównego podejścia, a może prowadzić do niezliczonych nowych i powracających klientów. Firma Ironmark robi to bezproblemowo (bezwstydna wtyczka!).

Jeśli obecnie nie masz dostawcy, który może stworzyć te elementy VDP, będzie to ostatni krok do wykonania. Po znalezieniu takiego dostawcy i zleceniu mu wydrukowania projektu, możesz wreszcie usiąść wygodnie i obserwować, jak Twoja firma czerpie wiele korzyści z druku spersonalizowanego.

5. Obserwuj, jak dzieje się magia

Po skonfigurowaniu personalizacji obserwuj, jak Twoi klienci są pod wrażeniem wydruków. Statystyki wskazują, że VDP jest przyszłością druku dla firm, które chcą zwiększyć zyski i zatrzymać swoich obecnych klientów.

Według Infosys, "59% kupujących, którzy zetknęli się z personalizacją, uważa, że ma ona zauważalny wpływ na zakup". W końcu, kto nie lubi czuć się ważny dla firmy, zwłaszcza gdy decyduje się wydać pieniądze na jej produkty lub usługi?

Podobnie, w badaniu Personalization Pulse Check 2018 odkryto, że "91% konsumentów chętniej dokonuje zakupów u marek, które rozpoznają, zapamiętują i dostarczają odpowiednie oferty i rekomendacje."

Biorąc pod uwagę te liczby, nie jest zaskoczeniem, że wysoce spersonalizowane materiały drukowane są tak popularne zarówno wśród firm, jak i konsumentów. Pozostaje tylko stworzyć swój własny materiał drukowany z wykorzystaniem zmiennych danych i przekonać się, jak optymalny i niepowtarzalny może on być.

Chcesz dowiedzieć się więcej o druku zmiennych danych i wykorzystać go w swojej następnej kampanii marketingowej? Skontaktuj się z naszymi ekspertami w firmie Ironmark już dziś!

Share :

Może Cię zainteresować