• Poniedziałek, 16 grudnia 2019r.

Ulotki – martwa reklama czy niedoceniany potencjał?

Ulotki reklamowe

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu papier miał wielką moc. Gazety były kupowane w dużych ilościach, były również czytane z dużą dokładnością, czytelnicy nie pomijali żadnej strony. Z tej przyczyny reklamy zamieszczane w poczytnych tytułach oraz ulotki były najważniejszą dźwignią marketingu. Nie da się ukryć, że dzisiaj siła reklamy w formie papierowej nie jest już tak duża.

Jest to związane oczywiście z rozwojem internetu oraz innych mediów. W związku z tym przedsiębiorcy niechętnie decydują się na reklamę swoich produktów i usług w formie ulotek, również potencjalni klienci sięgają po nie bardzo niechętnie. Cy mimo to ulotki mają przed sobą przyszłość?

Czego nie warto robić rozdając ulotki?

Przedsiębiorcy decydujący się na wrzucania ulotek reklamowych do skrzynek pocztowych powinni jak najszybciej zrezygnować z tego działania. Nie wiadomo przecież w czyje ręce dostaje się taka reklama, w związku z czym nie ma możliwości trafienia bezpośrednio do grupy docelowej. Dodatkowo niemożliwa jest weryfikacja tego kto naprawdę przeczytał ulotkę, a ile osób bez chwili wahania ją wyrzuciło do śmieci.

Zamów wydruk ulotek online na lobos.promo >>

Innym kompletnie nietrafionym pomysłem jest rozdawanie ulotek na ulicy. Również w tym przypadku nie wiadomo do kogo trafiają ulotki, wiele z nich po kilku sekundach jest wyrzucana do pobliskich koszy na śmieci. Co prawda druk ulotek nie jest wyjątkowo drogim rozwiązaniem, jednak jeśli przez rozdawanie ich do przedsiębiorcy nie trafi żaden nowy klient, to ta suma jest w całości wyrzucona w błoto.

Złym pomysłem jest także rozdawanie niedopracowanych ulotek. Co prawda można wydrukować nieestetyczne czarno-białe ulotki korzystając z domowej drukarki, jednak nie można liczyć na pozytywny odbiór takiej reklamy przez potencjalnych klientów. Również drukowanie kolorowych jednostronnych ulotek, takich jakie oferuje większość przedsiębiorców, nie jest rozwiązaniem, które przyniesie spektakularne efekty.

Projekt ulotki reklamowej

Na jakie ulotki warto się zdecydować?

Ulotki dobrze sprawdzają się w sprzedaży wysyłkowej oraz w przypadku lokali gastronomicznych. Należy jednak pamiętać o dopasowaniu jej do grupy odbiorców. Pizzeria, która czerpie największe zyski ze sprzedaży jedzenia studentom powinna mieć ulotki kolorowe z informacją na temat menu oraz form kontaktu. Firmy cateringowe dowożące jedzenie na eleganckie przyjęcia powinny natomiast zdecydować się na estetyczne, miniaturowe menu restauracji, unikając krzykliwych kolorów.

Decydując się na współpracę B2B (business to business)  na przykład z jednym z hoteli, warto pomyśleć o zostawieniu ulotek w każdym z pokojów. Jeśli po wyjeździe gościa w pokoju nie będzie ulotki można założyć, że oferta zainteresowała kolejnego klienta. Dzięki danym, które posiada hotel, przedsiębiorca wie więcej na temat potencjalnego klienta, niż w przypadku wręczania ulotek przypadkowym ludziom na ulicy.

Ważne jest również to, by ulotka była spójna z ogólnym wizerunkiem firmy. Decydując się na oryginalne rozwiązania (nietypowy kolor, wklęsły druk, itp.) warto mieć pewność, że pojawiają się one także w menu czy na wizytówce promowanego miejsca. Dzięki temu klient będzie miał określone skojarzenia związane z konkretnym przedsiębiorstwem.

Umiejętne reklamowanie działalności firmy jest nie lada wyzwaniem. Warto decydować się na reklamę, której efekty można zmierzyć. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w której wydaje się ogromne sumy na reklamę, która nie przynosi realnych zysków.

Share :

Może Cię zainteresować

Ulotki reklamowe

Jak korzystać z ulotek reklamowych aby zdobyć klientów? Z ulotkami...