• 25 maja 2022

Zamień swoją wizytówkę w maszynkę do robienia pieniędzy

Ostatnie statystyki wykazały, że codziennie drukuje się ponad 27 300 000 wizytówek [1]. Dowodzi to, że wizytówki są nadal poszukiwane i istotne na dzisiejszym konkurencyjnym rynku.

Podczas gdy powszechne wykorzystanie wizytówek ogranicza się do zwykłego rozdawania ich podczas spotkań towarzyskich i networkingowych, istnieją inne strategie, które można wdrożyć, aby uzyskać więcej korzyści z wizytówek.

Zanim zagłębimy się w to, co można zrobić, aby spieniężyć swoje wizytówki, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że wizytówki są narzędziem marketingowym, które może pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów, pielęgnowaniu leadów i zwiększaniu sprzedaży. Wizytówki odgrywają integralną rolę w Twoim miksie marketingowym, aby przekształcić zimne leady w kupujących. Można to osiągnąć poprzez właściwe zrozumienie swojej publiczności i wymyślenie solidnej strategii pielęgnowania leadów.

Poniżej znajduje się lista działań, które właściciele firm powinni wdrożyć, aby potencjalni klienci zaczęli błagać o Twoje wizytówki:

1) Zidentyfikuj swoją grupę docelową:

Wielu właścicieli firm wpada w pułapkę próbując zadowolić wszystkich, co może uniemożliwić im rozwijanie działalności, a w efekcie końcowym - rozkwit. Potrzeby klientów różnią się i należy kierować się tylko do tych odbiorców, którzy przyniosą wysoki ROI (Return on Investment).

Zrozumienie, kim są Twoi idealni klienci, pomoże Ci:

- Lepiej ich obsługiwać, zaspokajać ich potrzeby i dostarczać skalowalne rozwiązania. - Opracować jasną i mocną propozycję wartości, która pozwoli Ci wyróżnić się w konkurencyjnej niszy. - Skupić swoje pieniądze i energię na tym, co przemawia do odbiorców. - Twórz ekscytujące oferty.

Oto jak zidentyfikować grupę docelową:

A) Określ wyzwania, które Twoja firma może rozwiązać. B) Dowiedz się, kto skorzysta z Twoich usług C) Stwórz szczegółowe profile klientów (awatary), aby reprezentować każdą grupę.

Kiedy masz już przyzwoite zrozumienie tego, kim są Twoi idealni klienci, nadszedł czas, aby narysować szczegółowy profil na ich temat. Powinien on zawierać następujące informacje:

- Wiek - Płeć - Status społeczny - Lokalizacja - Poziom dochodów - Zainteresowania - Hobby i tak dalej...

2) Nadaj swojej wizytówce cel:

Teraz, gdy wiesz, kogo trzeba kierować, nadszedł czas, aby dać im powód, aby wybrać cię nad swoimi konkurentami. Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, są szanse, że inni w tej samej przestrzeni oferują podobne produkty.

Aby zrozumieć krajobraz konkurencyjny swojej działalności, należy przeprowadzić analizę konkurencji, aby zobaczyć, jak Twoja firma plasuje się wśród innych. Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na to jedno pytanie, aby stworzyć potężną i atrakcyjną propozycję wartości: Dlaczego powinienem kupić właśnie u Ciebie?

Według MecLabs, istnieją 4 czynniki, które decydują o skuteczności propozycji wartości Twojej firmy [2]:

1) Appeal - Jak bardzo pożądam tej oferty? 2) Wyłączność - Gdzie jeszcze mogę otrzymać tę ofertę? 3) Wiarygodność - Czy mogę zaufać Twoim twierdzeniom? 4) Jasność - Co tak naprawdę oferujesz?

Odkryj swoją prawdziwą propozycję wartości i wykorzystaj ją w swoich działaniach marketingowych, aby zwiększyć potencjał pozyskiwania potencjalnych klientów.

Zrozumienie Cyklu Zakupu Klienta:

Zanim przejdziemy do następnego kroku, ważne jest, aby zrozumieć cykl zakupowy klienta i to, na jakim etapie znajduje się rozdawanie wizytówek.

Istnieją 3 główne etapy w podróży klienta: Świadomość, Rozważanie, Decyzja.

A) Etap świadomości: Na tym etapie, potencjalni klienci są w fazie odkrywania, gdzie chcą poznać swoje potrzeby. Ponieważ potencjalni klienci próbują zidentyfikować problem, najlepiej będzie, jeśli dostarczysz im informacji, które podkreślą rozwiązanie.

Na przykład, dobrym tematem będzie treść, która podkreśla pięć powszechnych błędów, jakie mogą popełniać Twoi odbiorcy w określonej niszy.

B) Etap rozważań: Na tym etapie klienci zidentyfikowali już problem, z którym się borykają i próbują szukać rozwiązań. Należy skupić się na treściach lub materiałach marketingowych, które są skoncentrowane na rozwiązaniach.

Na przykład, jeśli Twoi odbiorcy potrzebują lepszego sposobu zarządzania kampaniami marketingowymi, pokaż im, jak zautomatyzowane podejście może być rozwiązaniem, które pozwoli im zaoszczędzić czas i pieniądze.

C) Etap decyzyjny: Klienci na tym etapie wiedzą, czego potrzebują i szukają najlepszego produktu lub firmy, która może im pomóc. Jest to najlepszy moment, aby zabłysnąć i wyraźnie podkreślić propozycję wartości Twoich produktów. Odwołaj się do czterech sił, które wpływają na skuteczność Twojej propozycji wartości, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Upewnij się, że podkreślasz rzeczy, które czynią Twoje produkty i rozwiązania bardziej atrakcyjnymi, takie jak gwarancje, czas dostawy, szybkość wysyłki itp.

Praktyka rozdawania wizytówek będzie najprawdopodobniej należała do etapu świadomości, ponieważ potencjalni klienci mogli nie wiedzieć o Tobie przed nawiązaniem pierwszego kontaktu.

Rola wizytówki będzie się głównie koncentrować na przeniesieniu leadów z jednego etapu do drugiego, więc upewnij się, że Twoja strategia właśnie to osiąga. Staraj się nie sprzedawać twardo swoim potencjalnym klientom, ponieważ istnieje duża szansa, że nie są oni jeszcze gotowi na podjęcie takiej decyzji.

Skoncentruj swoje wysiłki na pozyskiwaniu zimnych leadów, oferując coś, co uznają za wartościowe i nie będzie wymagało żadnej (lub niewielkiej) inwestycji, np. oferując DARMOWY e-book do pobrania, dzięki któremu poznasz tajniki zarządzania przedstawicielami handlowymi. Albo DARMOWY audyt konta (lub DARMOWE konsultacje biznesowe).

Powyższe oferty działają jak lead magnet, który pomoże Ci pozyskać leady i powoli przesuwać je do Twojego lejka sprzedażowego.

Upewnij się, że wymyślony przez Ciebie lead magnet łączy się z propozycją wartości i celami Twojej firmy. Na końcu (lub w środku) swojego lead magnet'a umieść wyraźne i widoczne wezwanie do działania (call-to-action), aby połączyć je z powrotem do Twojej strony internetowej i dowiedzieć się więcej o Twoich usługach.

3) Opracuj skuteczny przekaz:

To, co znajduje się na Twojej wizytówce ma znaczenie. Wiadomość, którą przekazujesz na swojej wizytówce powinna wspierać cel, który próbujesz osiągnąć w oparciu o to, co wiesz o swojej publiczności.

Oprócz głównych danych kontaktowych i firmowych, na odwrocie wizytówki umieść ofertę lub prezent opt-in (lead magnet). Jest to doskonałe miejsce do wykorzystania w tym celu. Różnica w cenie między wizytówką dwustronną a jednostronną jest znikoma, więc warto zdecydować się na wizytówki dwustronne, aby podwoić efekt!

Jeśli potrzebujesz więcej miejsca, aby przekazać propozycję wartości Twojej firmy wraz z ofertą (lead magnet), wypróbuj wizytówkę składaną. Te wizytówki zapewnią Ci wystarczająco dużo miejsca, aby dodać o wiele więcej informacji niż standardowy rozmiar. To całkiem sporo jak mini broszura. Tego typu wizytówki mogą być wykorzystywane przy okazji konkretnych wydarzeń/okazji.

Oto jak może wyglądać wizytówka z podstawowymi informacjami o firmie i magnesem reklamowym:

4) Zaimponuj estetyką:

Nadszedł czas na przyjemne rzeczy! Wygląd i styl Twoich wizytówek mówi wiele o tym, kim jesteś i jaką markę reprezentujesz, więc postaraj się poświęcić temu więcej uwagi.

Profesjonalnie zaprojektowana wizytówka powinna:

- Wykazywać się kreatywnością i zapewniać angażujące wizualizacje.

- Dawać poczucie autorytetu dzięki wysokiej jakości papierowi: Wrażenie, które chcesz przekazać, będzie dyktować rodzaj papieru, który powinien być użyty. Użyj papieru grubszego niż 100lb, aby nadać kartom bogatszy wygląd. Zaleca się stosowanie kartek o grubości 16pt (lub wyższej).

Ostatnio pojawiły się nowe i modne materiały papierowe, które mogą zmienić oblicze gry. Na przykład, potrójna warstwa papieru nada Twojej karcie estetyczny wzrost.

- Pokaż przywiązanie do jakości dzięki wyraźnym kolorowym wydrukom: Upewnij się, że drukujesz swoje karty w renomowanej firmie drukarskiej, ponieważ będzie to widoczne na Twojej karcie. Nie korzystaj z darmowych usług, ponieważ jakość druku będzie drastycznie niższa niż oczekiwana. Pamiętaj, że Twoje wizytówki mówią głośno o przywiązaniu Twojej marki do jakości i wartości, więc zwróć szczególną uwagę na to, kogo wybierzesz do druku swoich wizytówek.

5) Śledź, testuj i optymalizuj:

Zawsze testuj. Być może słyszałeś to już wcześniej, ale czy rzeczywiście to robisz? Podczas gdy testowanie zyskało dużą popularność w świecie cyfrowym, nie jest ono wykorzystywane w przypadku drukowanych materiałów marketingowych. Głównym tego powodem jest złożoność śledzenia i ograniczenia technologiczne, ale to nie znaczy, że nie powinieneś testować swoich materiałów drukowanych.

Istnieje wiele elementów, które można przetestować podczas projektowania wizytówek, w tym:

- Przekaz (w tym oferta i lead magnet) - Wezwanie do działania - Papier - Układy projektu - Różne kształty wizytówek (kwadratowe, standardowe, składane) - i wiele innych.

Aby przeprowadzić udany test, wybierz jeden element i zdecyduj, co uznasz za wartościowe dla swojej firmy, zanim zaczniesz testować. Upewnij się również, że masz wystarczająco dużą próbkę, aby uzyskać wystarczającą ilość danych, na których możesz oprzeć swoje wnioski. Zalecałbym wydrukowanie 2500 sztuk każdej z kart i rozdawanie ich swoim potencjalnym klientom losowo podczas wydarzeń i konferencji.

Idealnie, każde wezwanie do działania musi być śledzone. Obejmuje to numery telefonów, kliknięcia w konkretny link i prośby o pobranie (w przypadku E-booków lub white paper).

Aby śledzić połączenia telefoniczne, użyj unikalnego numeru telefonu lub firmy zajmującej się śledzeniem połączeń telefonicznych. Aby śledzić działania związane z internetem, użyj narzędzia analitycznego, takiego jak Google Analytics i oznacz każdy adres URL za pomocą niestandardowego znacznika UTM.

Upewnij się, że wręczysz wizytówki swojej grupie docelowej, ponieważ pomoże Ci to skupić swoje wysiłki na tych, którzy są zainteresowani tym, co oferujesz.

Wizytówki są jedynym namacalnym narzędziem marketingowym, które Twoi potencjalni klienci zachowują po spotkaniu z Tobą, więc upewnij się, że przygotujesz wizytówkę w oparciu o 5 działań wymienionych wcześniej.

Nie zapomnij poprosić o wizytówkę swojego klienta, aby nawiązać z nim kontakt.

Źródła: [1] źródło: http://www.statisticbrain.com/business-card-statistics/ [2] http://www.meclabs.com/training/misc/b2bsummit/slides/16%20-%20Tactical%20Training%20-%20Do%20you%20have%20the%20Right%20Value%20Proposition.pdf (STRONA 37)

Share :

Może Cię zainteresować