• 30 czerwca 2022

Wywiad z nabywcą Persona: Zadawanie właściwych pytań

Bądźmy szczerzy - niemożliwe jest poznanie każdego z klientów na poziomie osobistym. Ludzie są dynamiczni, więc proces ich klasyfikowania może być długi, długotrwały i pełen niepewności. Mimo że może to stanowić wyzwanie, osobiste podejście w marketingu ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że Twoja firma przebije się przez bałagan i zmiażdży konkurencję.

Jak można to osiągnąć? Odpowiedź brzmi: należy opracować dobrze skonstruowaną personę nabywcy. Persony nabywców odgrywają ważną rolę w pomaganiu zespołowi marketingowemu w zrozumieniu, kim są jego odbiorcy i jak do nich dotrzeć, a także w pomaganiu zespołowi sprzedaży w lepszym zrozumieniu klientów, którym sprzedaje. Jeśli Twoje treści rzeczywiście rozwiązują problemy klientów, są czytane, a potencjalni klienci zaczynają ufać Twojej marce. Ponadto treści wysokiej jakości, które odpowiadają na istotne pytania, będą miały wyższą pozycję w wyszukiwarce, ponieważ dotyczą tego, czego ludzie szukają.

Jak dowiedzieć się, z jakimi problemami borykają się Twoi klienci i potencjalni klienci? To proste. Wystarczy ich zapytać.

Przeprowadzanie wywiadów z Buyer Persona

Z kim powinieneś przeprowadzić wywiad? Upewnij się, że rozmawiasz z klientami z różnych środowisk. Twoje buyer personas powinny odzwierciedlać różnorodność Twojej bazy klientów, abyś miał jasny obraz tego, kim są Twoi klienci.

Powiązane: Potęga dopasowania zespołów marketingu i sprzedaży

Przed przystąpieniem do pracy należy zadać sobie kilka pytań, aby upewnić się, że strategia content marketingowa będzie w stanie dotrzeć do grupy docelowej. I nie wystarczy tylko zadać te pytania. Ważne jest również, aby upewnić się, że zadajesz właściwe pytania, które zapewnią sukces Twojej strategii inbound marketingu. Pamiętaj, że Twoim celem jest zrozumienie, co motywuje Twoich klientów, jakie mają obawy i z jakimi problemami się borykają, tak abyś mógł tworzyć treści, które rzeczywiście rozwiązują ich problemy. Twoje pytania muszą przynieść odpowiedzi, które pomogą Ci posunąć naprzód Twoją strategię contentową.

Pytania do wywiadu z personą kupującego

Jeśli już czujesz się przytłoczony, nie martw się! Zebraliśmy listę kluczowych pytań, które należy zadać podczas wywiadu z buyer persona:

  1. Jak opisałbyś branżę, w której działa Twoja firma?
  2. Jaka jest Twoja rola zawodowa? Twój tytuł?
  3. Jak długo pełni Pan/Pani tę rolę i ma ten tytuł?
  4. W jaki sposób mierzona jest Twoja praca? Czy masz liczby, za które jesteś odpowiedzialny/a?
  5. Czym się martwisz, jeśli chodzi o "osiąganie wyników"?
  6. Jak wygląda typowy dzień pracy?
  7. Co robisz, kiedy jesteś najbardziej produktywny?
  8. Czy więcej czasu spędzasz w pracy czy w domu?
  9. Gdzie wolałbyś być?
  10. Gdybyś zatrudniał kogoś na swoje miejsce i musiał napisać opis stanowiska pracy, co tak naprawdę jest w nim wymagane, co by się w nim znalazło?
  11. Jakie są Twoje największe wyzwania?
  12. Co to znaczy odnosić sukcesy w swojej roli?
  13. W jaki sposób dowiadujesz się o nowych informacjach związanych z Twoją pracą? Jak pozostajesz na bieżąco?
  14. Jeśli uczysz się przez Internet, czy odwiedzasz portale społecznościowe? Czy korzystasz z Google?
  15. Jakie publikacje lub blogi czytasz?
  16. W jaki sposób wolisz kontaktować się ze sprzedawcami? (e-mail, telefonicznie, osobiście)
  17. Opisz ostatnio dokonany zakup.
  18. Dlaczego zdecydowałeś się na zakup? Jak wyglądał proces oceny?
  19. W jaki sposób zdecydowałeś się na zakup tego produktu lub usługi?
  20. Co może sprawić, że niechętnie dokonałbyś zakupu u dostawcy z Twojej branży?

Następnie można zadać pytanie o informacje demograficzne, takie jak poziom dochodów, historia edukacji i inne. Czasami łatwiej jest zadać najpierw lżejsze pytania, zanim zagłębimy się w informacje demograficzne.

Dlaczego zadawanie właściwych pytań jest tak ważne

Persony nabywców mają pomóc Ci dowiedzieć się, jacy są Twoi klienci, czego chcą i potrzebują, abyś mógł lepiej dopasować do nich swoje działania marketingowe. Informacje te odgrywają również kluczową rolę w rozwoju produktów. Persony nabywców zapewniają wgląd w cele klientów, dzięki czemu można im pomóc w pokonaniu wszelkich przeszkód, które mogą uniemożliwiać osiągnięcie pożądanego celu.

Prawdopodobnie jedną z największych korzyści jest poprawa efektywności pracy zespołów sprzedaży i marketingu. Dzięki opracowanym personom nabywców Twoja firma jest w stanie zmaksymalizować liczbę wartościowych odwiedzających, leadów i klientów, oferując jednocześnie bardziej spersonalizowaną obsługę.

Zadawanie właściwych pytań nabywcom jest ważne, ponieważ dobrze opracowane persony nabywców zapewniają realistyczny profil rzeczywistych nabywców, dzięki czemu można dostosować treści do tego, co jest dla nich najważniejsze. Wyniki tych wywiadów pomogą Ci również zrozumieć proces podejmowania decyzji przez Twoich idealnych klientów. Pamiętaj, że zachowania i motywacje kupujących mogą zmieniać się z czasem, dlatego powinieneś regularnie przeprowadzać wywiady z buyer persona, aby mieć pewność, że Twoja strategia marketingowa opiera się na aktualnych danych. Aby uzyskać pomoc w zakresie badań i opracowywania dokładnych person kupujących, należy skontaktować się z ekspertami ds. marketingu firmy Ironmark. Z przyjemnością pomożemy Ci stworzyć właściwy zestaw person - idealnie dopasowanych do Twoich idealnych klientów.

Share :

Może Cię zainteresować